Selamat Datang


Thursday 13 September 2012

Once Upon a Time *Sweet N Happy* – part 3


Pertama kali awak ajak saya keluar jenjalan ke luar. Dup dap dup dap dah saya rasa. Arghh, ikut je lah. “Nak pergi mana Zam?” Bak romeo awk kata “Kita akan keliling dunia” Poyo lah plak mamat ni. Kitorang ke Time Square je dan melawat kawasan sekitar. Naik bas oo.. Bas Selangor. (Kaler Merah tu) Waktu ni tambang gi KL je dah Rm5, tu tahun 2007, tak tahu la sekarang. Mujur Bas Aircond.

Sampai kat Pudu Raya kene naik tren pulak nak ke Times Square tu. Saya ni punye la terhangak-hangak pasal tak biasa naik menatang tu. Semua benda saya nak pandang. Dekat mana nak naik LRT ni? Macam mana nak beli tiket nye. Kalau awak takde zam, jangan harap la saya nak naik sendiri. Orang waktu tu punya la ramai, ntah memang stail asal weekend je KL ni mula dibanjiri manusia. Tiba-tiba missing in action.. Saya tak nampak awk..!!! Zammm..Tangan saya kene tarik. Kene bawa lari. Lepas tu kene peluk.. Arghhhhh.. “Awak buat apa kat tengah orang tu? Pegang tangan saya jgn sampai terlepas lagi !” Erk.. kene marah dengan awak. Awak yang tarik saya rupanya. Suspensis je saya tadi.

Zam, awk sedar tak dari tambang bas, LRT, makan semua awak yang belanja.. Baik betul budi awk.. Nak tackle saya ke( sebut dalam hati je). Mata sya dah terkebil-kebil je pandang awak ni. High of curiosity. Eleh.. awk buat tak Nampak pulak saya pandang awk. Takpe eksyen, saya buat keras kepala saya jalan ikut suka hati saya la camtu. Masuk kedai CD, awk pun masuk. “Ni cerita baru zam. Alaaa.. tak sempat pun tengok kat panggung.” Awak senyum je. Lepas tu masuk kedai pakaian. Awak pun masuk. “Ehem.. saya nak beli yang dalam-dalam ni. Tutup mata please”.. Tau la dia dok ngekor je..

Window shopping ni lagi penat rupanya. Abis dari satu ke satu kedai kita masuk tapi tak beli apa. Lastly sebelum balik, kita tengok movie. Saya ni tak la suka sangat tp dah awak belanja layan je la. Tu pun awk asik jeling-jeling saya. Tau la saya asik menguap je ni. Sampai campus melepet dah, nak melangkah pun tak larat rasa nak suh je awk campak saya terus masuk dalam bilik. Dah la blok saya jauh ke dalam. “Thanks ye zam for everything today. Really enjoy n Gud night”..

No comments:

Post a Comment