Selamat Datang


Wednesday 29 August 2012

Once Upon a Time *Pahit sedih* – Part 2


Sejak awk beli motor, dah jarang guna motor saya kan. Awk pun prefer hantar je motor saya balik kg dari rosak tak guna. Tapi macammana nak hantar motor ni? Nak kurier, masing2 tengah kering. Tiba2 awk bg idea nk pandu je motor ni hantar kg. Tak dapat sy bayangkan berapa jam la jadi perjalanan kita dengan bawa skuter 110cc Yamaha Ego sy tu. Ibu abah sy ok je asalkan hati2 masa menunggang tu. Kita ikut jalan lama dari Batang Berjuntai sampai Taiping.. Setiap jam kita berhenti kan sebab sakit punggung,  lepas tu kita gilir2 bawa. Saya rs seronok sangat, kita enjoy masa tu sambil tengok keindahan alam..

Sampi je kat rumah sy kita terus melepek kan.. Kesian awk. Lps je mkn abah suruh awk berehat, mana taknya dekat 5 jam perjalanan kita. Dua malam awk kat rumah saya, masa tu sy harap sgt awak boleh bergaul mesra dengan keluarga saya. Tapi…

Baru semalam awk kat rumah sy dah spoil. Awk buat rumah sy mcm rumah awk. Awk xde adab kat rumah sy. Takkan setiap perkara sy nak bg tau apa boleh apa tak boleh buat kat rumah sy. Awk tahu kan adik beradik sy semua perempuan, awk tak sepatutnya masuk sesuka hati kat bilik sy, awk tak sepatutnya sentiasa di samping sy selalu ms di rumah sy. Keluarga sy jd pelik dgn silap awk sampai diorg semua fikir yang kita ni berkepit 24 jam di balakang diorang. Saya tak sanggup dipandang hina oleh keluarga. Walaupun kita bukan begitu , menafikan kata-kata mereka tp mereka orang tua. Pada pandangan pertama mereka awk sudah men spoil kan keadaan, mana mungkin ade pandangan kedua untuk awk. Sejak kejadian tu, mereka minta kita putuskan hubungan..

Awak sanggup ke? Awk blh ke lupakan saya? Kita ade 2 tahun lg untuk belajar. Boleh ke kita berpisah sedangkan kita sekelas, rumah bersebelahan.. Buntu nya saya awk.. Semua berpunca dari awk Zam..!!

No comments:

Post a Comment