Selamat Datang


Wednesday 28 November 2012

Persiapan ~

Masa bila nak raja sehari kalau lg seminggu nak nikah ni asik tido kul 3 pagi, pukul 6pagi dah kene bangun.. Huarghhh.. Goodies baru nak pek, dalam seribu setengah  hanya saya, makcik dan nenek je yang kene buat. Mak ayah dan adik2 dah sibuk buat benda lain. Atas sebab ni juga saya berdoa agar biarla perkahwinan ini sekali seumur pasal banyak nye la kerja renyah ni… Hurmmm..

Zam, makin nak kawin ni makin jarang kita berhubung lak. Tapi takpelah dari bergaduh setiap kali kita bercakap baik diam macam ni je. Zam, saya tak tenang dah ni, asik la terfikir betul ke saya nak kahwin dengan awk. Sudahla kita ni macam anjing dan kucing. Boleh aman ke rumah tangga kita nanti zam?? Dalam hati saya ni dup..dap..dup..dap.. Awk macam mana lak.

Terlajak perahu blh diundur, tp ni perkahwinan.. Apa yang boleh kita buat, berdoalah supaya rumah tangga yang akan kita bina ni kekal harmoni hingga ke akhir hayat.

Awalnye la orang butik ni pasang pelamin. Sebenarnya dalam hati saya berbunga juga. Akhirnya awk jodoh saya walaupun banyak rintangan yang kita dah lalui. Ibu saya selalu kata, xpelah awal2 tu bertengkar sikit, biasalah orang dalam pertunangan banyak dugaan tp insyAllah dah kawin takde tu semua. Saya cuba pegang kata ibu tu kot-kot .. eh bukan. Harap-harap biarlah betul jadinya.


Mmm.. saya akan duduk kat pelamin tu nanti cium tangan awak, Zam =)

No comments:

Post a Comment