Selamat Datang


Wednesday 28 November 2012

Selamat Bernikah ~


“Kenapalah berpeluh je ni mak uda. Dah buka air-cond, kipas lg..Macam kene mandi je ni.”
“Kamu ni nervous sgt. Tenang-tenang lah. Insyallah semuanya selamat. Mak uda nak make up pun ssh jd cair nanti kalau banyak berpeluh”

Skodeng abah yang nak nikahkan aku, rilex je.. Ok ok saya kene bertenang. Tak lama je lagi awak akan datang rumah saya. Haaa.. selepas asar tanggal 17 November 2012 nanti awak akan berjabat tangan dengan abah . Saya dah tak ketentuan arah ni. Ya Tuhan, permudahkan lah segalanya. Kita akan pakai baju sedondong color pink.

Saat melihat awak duduk di tilam sila, muka saya terus merah tak ketentuan arah. Awak akan jadi suami saya Zam. Saya akan jadi Isteri awak, makmum awak dan teman awak hingga akhir hayat, insyallah.Ramai nye la orang tengok kita.  Saya tgk awak cool je tp saya tahu awak pun mesti macam sy. Baguslah awak boleh control perasaan tu.


Alhamdulillah, syukur pada tuhan hanya dengan sekali lafaz, saya sah menjadi isteri awk.


“Aku terima nikahnya…………………….. dengan maskawin gelang tangan emas tunai !”

Pertama kali dalam hayat saya tengok abah menangis. Tapi saat abah sebak sewaktu menikahkan kita semua orang turut sebak sama. Berat hati abah agaknya nak lepaskan saya. Nampak Abah nervous sgt. Sy anak sulung abah dan agak rapat dengan abah faham perasaan abh. Saya akan ingat peristiwa ni sampai mati.

Sebaik selamat lafaz nikah, awk pula solat syukur. Moga ikatan ini diberkati hingga ke akhir hayat.. Mas kawin saya tadi di pakaikan masa acara membatalkan air sembahyang. Lega saya rasa.. Sedih pun ada sampai tetrtanggal bulu mata mata palsu saya dek basah dengan air mata. Hehehe.. Mujur takde sape perasan.



No comments:

Post a Comment